fredag, juli 13, 2012

Mitt schema...

Hejsan allihopa! Förlåt om uppdateringen har varit dålig men jag har vart hos pappa och har därav inte kunnat sitta vid datorn då internet laggar apa.. Veckan har väl inte vart så jätte speciell men i söndags var det i alla fall dop för min lillebror :) Han fick heta Hampus Stefan Erik Jansson :) Vi trodde att han skulle börja grina och sånt då han fick feber på lördagskvällen men han var HEL cool och skrattade å en massa :) Hans gud förälder blev min morbror Alexander :) Det var jätte kul att få träffa en stor del av släkten då det kom många som jag inte träffat på väldigt länge :) Dopet var i Silvbergskyrka och "kalaset" efteråt var i Bystugan i Norbo där min pappa bor :) Efter all fika och god mat så kom det en massa släktingar hem till oss för att kolla på gården :) Det var kul att få visa kaninerna och hönsen å såklart hästarna ;) Sen i helgen så blev min låtsats mammas häst Cazim halt. Det var väldigt konstigt för ena dagen kunde han va jätte halt och andra dagen var det inga fel alls? Så på onsdagen åkte vi till veterinären i Romme. Jag fick sitta i väntrummet med lilla Hampus medans Eleonor prata med veterinären. Det ända jag hörde va att dom prata om fång och det första som kom upp i huvudet var att vi skulle få lov att avliva honom. Men det visa sig att han hade 2mm vridning (väldigt nära att få fång) och en hovböld. Så med ett gips på hoven kunde vi åka vidare :) Det vill säga att Eleonor skulle skjudsa mig hem till mamma :) På onsdagskvällen var det coz som stod på schemat :) Jag åkte dit med min kusin Michaela och vi hade GRYMT kul! :D Kom hem typ kvart över tolv, snodde syrrans dator eftersom hon sov och slog på en film. Dock kunde jag inte somna förens halv 3 ^^ Dagen efter så ringde mamma och väckte mig kl 11 men typiskt mig så somnade jag om och vaknade tjugo i två.. ^^ På dagens schema så står det först en tripp till pappa för att hämta min jacka (så jag kan åka och ta ut mina nya ridbyxor för legget ligger i jackfickan) och syrrans ridkläder :) Sen på kvällen så blir det coz igen med Michaela :) Kommer bli as grymt! :) På söndagen så ska jag, min syster och fem till åka hem till min gamla ridlärare och hyra häst plus ha en privat lektion :) Det kommer bli kul eftersom jag slutat på ridskolan och inte får träffa hästarna ofta. Vi ska hoppa och jag ska ha Oboy :) Oboy är ganska gammal men än är det krut i han ;) Han kan bli jävligt het men hoppar som en GUD! Vi ska ha lite studs hinder bland annat :) På ena långsidan ska vi ha tre kryss och en oxer och på andra sidan ska vi ha ett kryss och ett rätuppstående :) Dom två hindrena ska vi höja ganska mycket därav att vi bara har två hinder :) Jag hoppas att det går bra och att ingen trillar av :) Oj lite långt inlägg kanske ^^ Aja hej så länge och ha det bra! /Johanna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar