måndag, juli 02, 2012

Moa Friberg är en helt underbar vän! Jag har känt henne i 5 år och dom har vart AWESOME! Det började med att vi träffades hos Yvonne. Jag skulle precis börja där och jag visste redan vad alla hästar hette eftersom min syster red där förut. Men det var så pinsamt när alla dom andra visste hur dom var och hur man red dom. Yvonne kom och sa vilka hästar vi skulle få och då fick jag Fifty. Så jag gick in till henne och börja ryckta henne. Då kom Moa in och sa att Fifty var en underbar häst att rida. Att hon aldrig gjorde nått mot nån bara att hon bet i krubban när man skulle sadla henne. Då blev jag glad eftersom jag inte visste alls hur Fifty var. Sen skulle vi sadla och tränsa och då gick jag och fråga henne om hon kunde hjälpa mig. Hon fick ett leende på läpparna och hjälpte mig. Ända sen den dan har vi varit kompisar. ♥ Vi har haft så kul i alla år och jag hoppas att vi har fler roliga år att leva med tillsammans! Vi hoppade hos Yvonne med hästarna och vi slog vårt rekord och hoppade 1,10m. Det var så himla kul och jag hoppas att vi kan göra det igen! Sen kom dagen då jag skulle för första gången komma hem till dig och jag var lite nervös. Jag visste inte vad vi skulle göra och jag tänkte hoppas bara att det inte blev pinsam tystnad och jag kan säga att det blev det inte! Först när jag kom så var Moa så glad och sprallig över att få visa mig sina hästar. Sen fråga hon om jag ville rida på Glimmra, och det kunde jag ju direkt inte säga nej till. ;) Vi hoppade lite grann och det var kul! Sen nu den senaste tiden har jag vart med Moa JÄTTE mycket och det har vart några av dom roligaste dagarna i mitt liv! Sist jag var hos henne så red vi barbacka på Glimmra och vi hoppade, och jag var så nervös eftersom jag aldrig hade hoppat barbacka förut. Men hon ställde upp för mig och peppade mig tills jag hoppade och det slutade med att vi hoppade kryss på 75cm. :) Det var så himla kul men ändå så lite svårt! Moa du har ställt upp för mig och jag har ställt upp för dig! Bättre vänskap med varandra kan vi inte få! Och jag tycker inte att du känns som en kompis längre utan mer som en lilla syster för mig! Vi kan verkligen prata med varandra om ALLT! Aja nu vet ni hur mycket hon betyder för mig i alla fall! Älskar dig min lilla syster!! ♥♥♥♥


Kommentera gärna vad ni tycker om bilderna/texten ! :) 
Ha det bra! /Johanna



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar