söndag, augusti 05, 2012

Bara några timmar kvar...

Fattar egentligen inte varför jag ligger och latar mej?! Har ju flera saker att göra!
Irma,Moa och Johanna är redan hos Yvonne (Tror jag?) och har "ställt upp" tältvagnen *AVUNDSJUK* Vill också vara där! :( Det är mamma's fel!....

Igår när jag skulle rida så hade kossorna+en tjur (uuush) flyttat tillbaks till Porthos hage, Så jag kunde inte rida i hagen... Så jag red ut, Först vägrade han att gå ifrån stallet. Men sen kom vi iväg och han var väldigt seg. Sen när vi skulle gå in till en skogsväg så vägrade han och började backa, Som vanligt! Så jag stog där i 5 minuter innan jag fick han framåt. I den "dungen" finns det jättemånga "läskiga" saker , Enligt Porthos. Så då vart han genast mycket piggare! Så  jag lät han trava lite "lungt". Sen när vi skulle ut ur "dungen" igen, Så vart han superpigg så då galopperade vi en bit! Sån tur är så är han ingen sån som bockar eller nåt, Men han kan vara lite svår att få stopp på. Men det gick bra iallafall :)

Schema för imorgon:
6:00 Klockan ringer!
6:15 Kliver upp och kollar mobilen (Ett MÅSTE!)
6:20 Ridkläder på!
6:25 Frukost,Borsta tänderna, Fixa håret.
6:40 Packa+ Annat fix
7:00 Tråka ihjäl mej medans jag väntar...
Haha, Tror nog inte att jag kommer hålla tiderna ;)

Nej men nu ska jag sluta lata mej och ta ut Porthos på en ridtur,
Hejdå!
/Nellie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar